lördag 16 februari 2008

Kent i Billingehov, Skövde 15/2 2008













"Ett framsteg blir ett bakslag, någon
ting måste undgått min blick"

Igår var det alltså dags att se Kent igen, såg ju dem i Göteborg i höstas. Den här gången skulle de ses i Skövde, nära och bra! Sebbe och Johan kom hem till mig vid 16.30-snåret, och sedan vid 17.00 tiden bar det iväg. Vi åkte lite vilse i Skövde först (hur man nu kan göra det) men kom snart till rätt plats tack vare Popparn's vägbeskrivning. 18.00 stod vi i kön och där fick vi stå och frysa i ca 30 minuter. Sedan väntade 75 minuters väntan på att förbandet Familjen skulle upp på scen. Jag roade mig med att spela spel på Sebbes mobil.

Till sist var klockan 20.00 och Familjen började spela. Det var riktigt bra beat, men annars
tyckte jag att det kunde kvitta. Deras musik passar bäst ute på dansgolvet på krogen, funkar inte riktigt som liveband. Slutligen gick Kent upp på scen, och vilken inledning... När jag såg Jocke Bergs snygga gestalt fick jag fjärilar i magen, och när de första tonerna av "Vy från ett luftslott" hördes började hjärtat slå fortare. En makalös inledning som sedan följdes utav Sundance Kid vilken var mycket rolig att få höra. En favorit. Generellt sett var låtlistan i Skövde mycket bättre än den i Göteborg. Enda "bottennappet" var väl Columbus men det är nog för att jag inte gillar den låten särkilt mycket över huvud taget. Jag blev också besviken över att de inte spelade varken Saker man ser, Ansgar & Evelyn eller Utan dina andetag, de hade varit underbara att höra... Men man kan ju inte få allt! Guldkornen under kvällen var nog Tio Minuter, Generation Ex, Ingenting samt 747 och Mannen i den vita hatten... Så himla mycket kärlek. Jag säger bara tack Kent!
Fler bilder från spelningen kan ni se här

Idag har jag och Sebbe annars mest tagit det lugnt, trötta efter konserten... Men jag har i alla fall städat massor, vet verkligen inte var jag fått detta städryck ifrån, har ju varit själv hemma sedan i onsdags och det brukar alltid se förjävligt ut då, men det är verkligen jätte fint, har hållt ordning och frivilligt dammsugit och moppat golv trots att ingen sagt att jag behöver. Dammsög tillexempel köket, (vi håller på och gör om där, så det var fullt med sågspån överallt men det skulle mamma och pappa ta hand om imorgon när det kommer hem sa dem, men nope, jag erbjöd mig att fixa det), och mitt rum är HUR FINT SOM
HELST, sjukt vad jag gjort iordning där. + poäng till mig! Sen så har jag och Sebbe tagit promenader med Pompe, hälsat på hans mormor och morfar + min farmor, jag har även pratat med syster min i telefon vilket var jätte kul, sen var Anna och Basse förbi en sväng och visade upp hans "heta" bil ;) Slutligen har vi sett på Melodifestivalen.


Avslutningsvis vill jag också meddela att jag och Anna har bokat en resa till Grekland, Zakynthos i en vecka den 3:e juni. Ska bli riktigt kul! Sedan närmar det sig Branäs resan med! 28:e Februari åker vi. Längtar efter att åka skidor.

Ha det bra gott folk!

Inga kommentarer: