onsdag 26 mars 2008

Plymouth Ordern

Idag när jag jobbade hos pappa, kom vi in på ämnet Plymouth Ordern av diverse anledningar. Vilken sjuk sekt det är! Kvinnan är underställd mannen, och all vetenskaplig utveckling är av ondo. Medlemmarna måste skonas från det "onda" i samhället, därför får de inte äta eller bo under samma tak tillsammans med människor utanför rörelsen. T ex så får de inte ens bo i lägenheter för då bor de fortfarande under samma "tak" som oss icke medlemmar. Sekten väntar på Jesu återkomst och förbereder sig för domedagen. Gifta kvinnor får inte arbeta utan måste vara hemma och ta hand om hemmet. De måste också ha långt hår och bära kjol. De anser att tv, radio, film och internet är redskap för djävulen och dessa får inte användas. När barnen i församlingarna fyller 12 år för de välja om de är med sekten eller inte, ifrågasätter de församlingen utesluts de ur gemensaken och får inte ens äta med sin familj. Låter det inte helt sjukt?! Helt galet är det!
Men hursom, jag jobbade hos pappa idag, sen efter att jag hade jobbat där hoppade jag in några timmar på Rasta. Fick skjuts hem av Marie. Imorgon ska jag påbörja projektet "vilorum" hos pappa, ska börja grundmåla ena väggen. Jag och Anna betalade också in våran resa till Grekland idag. Nu sitter jag hos min älskling och längtar bara efter att...



SOVA!

Inga kommentarer: